Draaiduizeligheid

Draaiduizeligheid is erg vervelend. Meestal ziet u bij draaiduizeligheid alles om u heen draaien of bewegen. Ook kunt u het gevoel hebben dat u zelf ronddraait terwijl u zit of ligt. Draaiduizeligheid komt meestal door een verstoring van het evenwichtsorgaan. Als deze niet goed werkt, krijgen uw hersenen verkeerde informatie. Daardoor kan het zijn dat u alles ziet draaien of u krijgt het gevoel dat u zelf valt of draait. Overige oorzaken van draaiduizeligheid zijn:

• Migraine;
• Beroerte;
• Binnenoorontstekingen;
• De ziekte van Ménière;
• Gebruik van medicatie;
• Hoofdletsel waarbij het binnenoor beschadigt;
• Bloeddrukdaling;
• Bloedsuikerdaling;
• Overmatig alcoholgebruik;
• Angst of depressie;
• Een doorbloedingsstoornis in uw evenwichtsorgaan of uw hersenen.

Symptomen draaiduizeligheid:

• Alles om u heen draait of beweegt;
• Alles dubbel zien;
• Moeite met lopen;
• Moeite met praten;
• Minder alert zijn;
• Zwakte in armen of benen;
• Transpireren;
• Afwijkende oogbewegingen.

Hoe kan ik draaiduizeligheid voorkomen?

Helaas zijn niet alle vormen van draaiduizeligheid even goed te behandelen. Wel hebben wij van Richard Smith Fysiotherapie een aantal tips om draaiduizeligheid te voorkomen, zoals hieronder:

1. Sta niet overhaast op;
2. Doe specifieke oefeningen tegen draaiduizeligheid;
3. Drink niet te veel alcohol;
4. Zorg voor een gezond voedingspatroon;
5. Zorg voor voldoende vochtinname;
6. Geef uw lichaam voldoende rust;
7. Rook niet.

Wat kunnen wij voor het herstel van uw draaiduizeligheid betekenen?

Binnen Richard Smith Fysiotherapie hebben wij vaak te maken met patiënten die last hebben van draaiduizeligheid. Ons bewezen behandeltraject bevordert het herstel van uw lichamelijke klachten die u kunt overhouden als gevolg van draaiduizeligheid. Wij geven u uitleg over het beloop van de klachten, en hoe u hier het beste mee om kunt gaan. Samen met u stelt de fysiotherapeut een plan op om de klachten zo snel mogelijk te verhelpen. Naast het geven van advies kan de behandeling bestaan uit het optimaliseren van de fysieke activiteit door middel van specifieke oefensessies. Ook kan het losmaken van de spieren in het lichaam onderdeel uitmaken van het behandeltraject.

Heeft u last gehad van draaiduizeligheid? Neem contact met ons op of maak direct een afspraak zodat wij er samen voor kunnen zorgen dat u met zo min mogelijk klachten door het leven gaat.