Hartrevalidatie

Indien je bij de cardioloog of huisarts onder behandeling bent geweest voor hartproblemen, kan je beginnen met hartrevalidatie. Bij hartrevalidatie werk je aan je herstel en leer je je grenzen opnieuw kennen en verleggen. Je krijgt ook tips voor een gezonde leefstijl en je leert om te gaan met emoties en onzekerheid

MAAK DIRECT EEN AFSPRAAK

Voor wie is hartrevalidatie bedoeld?

De behandeling bij Richard Smith Fysiotherapie is geschikt voor iedereen die een hartaandoening heeft of een operatie aan het hart heeft gehad. Bijvoorbeeld:

• Hartfalen;
• Een pacemaker;
• ICD;
• Aangeboren hartafwijking;
• Aorta problematiek;
• Pijn op de borst klachten;
• Een bypassoperatie;
• Na een dotterbehandeling;
• Een nieuwe hartklep;
• Hartritmestoornissen.

Voordelen hartrevalidatie

Door deel te nemen aan dit programma profiteer je onder andere van de volgende voordelen:

• Je hebt minder kans op nieuwe hartproblemen;
• Je hebt meer vertrouwen in je lichaam;
• Je leert omgaan met de gevolgen van de aandoening.

De behandeling

Op basis van de gegevens van je cardioloog of huisarts, wordt er samen met jou een plan opgesteld om zo snel mogelijk te revalideren. Er worden ook persoonlijke doelen gesteld om de revalidatie richting te geven. Tijdens de revalidatie wordt er veel gefocust op training om de gezondheid te verbeteren.

Hartrevalidatie bij Richard Smith Fysiotherapie

Bij Richard Smith Fysiotherapie hebben wij veel ervaring met hartrevalidatie. Ons bewezen behandeltraject bevordert de revalidatie van je hartproblemen. Je krijgt uitleg over het beloop van de klachten en hoe je hier het beste mee om kunt gaan. De fysiotherapeut stelt samen met jou een plan op om zo snel mogelijk te revalideren.

Wil je meer weten over hartrevalidatie bij Richard Smith Fysiotherapie? Neem dan contact met ons op of maak direct aan afspraak.

Veelgestelde vragen over hartrevalidatie

Tijdens de behandeling werk je aan je herstel en leer je je grenzen opnieuw kennen en verleggen. Daarnaast krijg je ook tips voor een gezonde leefstijl en leer je omgaan met onzekerheid en emoties.

Hartrevalidatie bij Richard Smith Fysiotherapie is geschikt voor iedereen die een hartaandoening heeft of een operatie aan het hart heeft gehad. Bijvoorbeeld:

• Hartfalen;
• Een pacemaker;
• ICD;
• Aangeboren hartafwijking;
• Aorta problematiek;
• Pijn op de borst klachten;
• Een bypassoperatie;
• Na een dotterbehandeling;
• Een nieuwe hartklep;
• Bij hartritmestoornissen.

Om deel te nemen aan de behandeling is een verwijzing nodig van je cardioloog of huisarts. Samen met je cardioloog of huisarts bepaal jij hoe je wilt werken aan het herstel. Op basis hiervan stelt de fysiotherapeut samen met jou een plan op om zo snel mogelijk te herstellen.