Longrevalidatie

Wat is longrevalidatie?

Longrevalidatie is bedoeld voor mensen met een chronische longaandoening, zoals bijvoorbeeld COPD. Als je last hebt van chronische longaandoeningen, kan longrevalidatie je helpen om beter te leren leven met je aandoening en om je conditie te verbeteren.

Bij een longrevalidatie leer je meer over wat je longziekte met je lichaam doet en hoe je hier beter mee om kunt gaan. Naast oefeningen om je conditie te verbeteren, zoals fietsen of wandelen, leer je bij longrevalidatie om beter met je energie om te gaan door middel van ademhalings- en ontspanningstechnieken.

MAAK DIRECT EEN AFSPRAAK

Longrevalidatie en fysiotherapie

In de meeste gevallen van longrevalidatie volstaat een beweegadvies, bijvoorbeeld dagelijks een half uur matig intensief wandelen, fietsen of zwemmen. Fysiotherapie in combinatie met oefentherapie is een goede manier om het functioneren van een persoon te verbeteren zodat deze zijn of haar dagelijkse activiteiten zo optimaal mogelijk kan (blijven) uitvoeren. Deze combinatie heeft diverse voordelen, zoals:

• Verbeteren van de conditie;
• Klachten zullen afnemen;
• Je krijgt meer energie;
• Spieren worden sterker;
• Botten worden sterker;
• Je dagelijkse bezigheden worden makkelijker;
• Je lichaam is meer ontspannen en je slaapt beter;
• Je herstelt sneller van griep of verkoudheid.

Wat kunnen wij voor jouw longrevalidatie betekenen?

Binnen Richard Smith Fysiotherapie hebben wij veel ervaring met het bieden van ondersteuning bij een longrevalidatie. Ons bewezen behandeltraject bevordert het herstel van je lichamelijke klachten tijdens je longrevalidatie. Wij geven je uitleg over het beloop van de klachten, en hoe je hier het beste mee om kunt gaan. Samen met jou stelt de fysiotherapeut een plan op om de klachten zo veel mogelijk te verhelpen. Naast het geven van advies kan de behandeling bestaan uit het optimaliseren van de fysieke activiteit en het bevorderen van de fysieke capaciteit. Ook kunnen oefentherapie en het losmaken van de spieren in het lichaam onderdeel uitmaken van het behandeltraject.

Ben je opzoek naar de juiste ondersteuning voor je longrevalidatie? Neem contact met ons op of maak direct een afspraak zodat wij er samen voor kunnen zorgen dat je zonder klachten door het leven gaat.