Migraine

Migraine is een aanval van erge hoofdpijn, in de meeste gevallen herhaaldelijk. De duur en de heftigheid van een migraine aanval verschilt per persoon, net als het aantal keren dat iemand migraine heeft. Een migraine aanval kan een halve dag tot zeker drie dagen duren en kan gepaard gaan met misselijkheid, overgevoeligheid voor licht en geluid of uitvalsverschijnselen.

Er zijn verschillende soorten migraine, zoals:

• Klassieke migraine;
• Gewone migraine;
• Oogmigraine;
• Evenwichtsmigraine.

Klassieke migraine

Klassieke migraine is een migraine met hoofdpijn, met aura. Bij migraine met hoofdpijn en aura heeft u heftige aanvallen. Ook kunt u last hebben van uitvalsverschijnselen en lichtflitsen, welke een uur kunnen aanhouden.

Gewone migraine

Gewone migraine is een soort migraine met hoofdpijn, maar dan zonder aura. Bij gewone migraine met hoofdpijn heeft u last van heftige aanvallen die een halve dag tot ongeveer 3 dagen kunnen duren. De aanvallen hebben een duidelijk begin en einde en kunnen bij inspanning snel verergeren.

Oogmigraine

Oogmigraine is een migraineaanval zonder hoofdpijn, met aura en kan een voorteken zijn van een migraineaanval met hoofdpijn. U krijgt dus geen hoofdpijn, maar wel auraverschijnselen. Deze symptomen zijn hetzelfde als bij migraine met aura én hoofdpijn en kan enkele minuten tot een uur aanhouden.

Evenwichtsmigraine

Evenwichtsmigraine is een vorm van migraine die gepaard gaat met draaiduizeligheid. Evenwichtsmigraine kan optreden met of zonder hoofdpijn en kan enkele uren tot maximaal 3 dagen aanhouden.

Wat zijn de oorzaken van migraine?

Het is moeilijk om alle oorzaken van migraine met elkaar in verband te leggen. Toch zijn er enkele factoren bekend die als oorzaken van migraine kunnen werken, zoals familiale erfelijkheid. De kans op migraine is een stuk groter wanneer een familielid ook lijdt aan migraine. Andere oorzaken van migraine zijn stress, vermoeidheid, menstruatie, medicijngebruik of een overgevoelige bloedsomloop.

Wat kunnen wij voor het herstel van uw migraine betekenen?

Binnen Richard Smith Fysiotherapie hebben wij veel ervaring met migraine klachten. Ons bewezen behandeltraject bevordert het herstel van uw lichamelijke klachten waardoor migraine veroorzaakt wordt of klachten die u kunt overhouden na een migraine aanval. Wij geven u uitleg over het beloop van de klachten, en hoe u hier het beste mee om kunt gaan. Samen met u stelt de fysiotherapeut een plan op om zo snel mogelijk te herstellen van de klachten. Naast het geven van advies kan de behandeling bestaan uit mobilisatie, oefentherapie en het losmaken van de spieren in het lichaam.

Heeft u last gehad van migraine? Neem contact met ons op of maak direct een afspraak zodat wij er samen voor kunnen zorgen dat u met zo min mogelijk klachten door het leven gaat.