Nekklachten

Nekklachten voelt als zeurende pijn aan de nek of schouders. Nekklachten kunnen ook plotseling ontstaan, bijvoorbeeld door een whiplash. Ongeveer 30% van de bevolking heeft in de loop van een jaar wel eens last van nekklachten. Pijn in de nek is, na lage rugklachten en schouderklachten de meest voorkomende klacht van het bewegingsapparaat.

MAAK DIRECT EEN AFSPRAAK

Wat zijn nekklachten?

Veel zitten, een verkeerde houding, spanning, stress of een whiplash zijn allemaal mogelijke oorzaken waardoor je nekklachten kunt ervaren. Vaak worden nekklachten veroorzaakt door de spieren, banden of kleine gewrichten. De pijn is vaak zeurend en kan uitstralen naar hoofd, armen of handen. Dit is natuurlijk erg vervelend. Het is daarom belangrijk om je goed en op tijd te laten behandelen. Richard Smith Fysiotherapie helpt je graag om zo snel en zorgvuldig mogelijk van je klachten af te komen.

Nekklachten kunnen ontstaan door:

• Een verkeerde beweging;
• Overbelasting;
• Stress;
• Spanning in je nek;
• Een verkeerde houding;
• Stijve spieren.

Tips tegen nekklachten:

1. Blijf niet te lang in dezelfde houding zitten;
2. Zorg voor een juiste houding;
3. Zorg voor een juiste werkplek: stel je monitor op de juiste hoogte af, kijk zo veel mogelijk recht vooruit en zorg dat je werkplek voldoende verlicht is;
4. Neem voldoende rust;
5. Voorkom stress.

Wat kunnen wij voor jouw nekklachten betekenen?

Binnen Richard Smith fysiotherapie hebben wij veel ervaring met nekklachten. Een combinatie van fysiotherapie en eventueel manuele therapie bevordert het herstel van je nekklachten. Wij geven je uitleg over het beloop van de klachten, en hoe je hier het beste mee om kunt gaan. Samen met jou stelt de fysiotherapeut een plan op om zo snel mogelijk van de nekklachten af te komen. Naast het geven van adviezen kan de behandeling bestaan uit oefentherapie en/of het losmaken van de spieren en gewrichten in de nek en schouderregio.

Heb je last van nekklachten? Neem dan contact met ons op of maak direct een afspraak, zodat wij er samen voor kunnen zorgen dat je zonder klachten door het leven gaat.