Neurologische aandoeningen

Wat zijn neurologische aandoeningen?

Neurologische aandoeningen zijn aandoeningen van het zenuwstelsel of onregelmatigheden in de hersenen. Er zijn ongeveer 600 neurologische aandoeningen. De meest bekende neurologische aandoeningen zijn dementie, hersentumoren, de ziekte van Parkinson en epilepsie. Neurologische aandoeningen zijn vaak complex en kunnen een grote impact hebben op je leven. Het is daarom belangrijk om de klachten zo snel en zorgvuldig mogelijk te behandelen. Neurologische aandoeningen kunnen diverse symptomen veroorzaken, zoals:

• Verlamming;
• Vergeetachtigheid;
• Trillen;
• Spierzwakte;
• Een verminderde coördinatie;
• Gevoelsverlies;
• Verwardheid;
• Pijn in het lichaam;
• Een verandering van je bewustzijnsniveau.

MAAK DIRECT EEN AFSPRAAK

Oorzaken neurologische aandoeningen

Neurologische aandoeningen zijn erg divers en kunnen worden veroorzaakt door verschillende factoren, zoals hieronder:

• Operatie: Een operatie kan schade aanrichten aan de oogzenuw of hypofyse.
• Chemotherapie: Chemotherapie kan de kleine zenuwen aantasten, wat tintelingen en pijn in de handen, voeten of spieren kan veroorzaken.
• Radiotherapie: Bestraling van de hersenen kan beschadiging aan het hersenweefsel veroorzaken. Ook kan bestraling op de hypofyse uitval in de hormoonassen veroorzaken en kan de kans een herseninfarct worden verhoogd.

Wat kunnen wij voor jouw neurologische aandoeningen betekenen?

Binnen Richard Smith Fysiotherapie hebben wij veel ervaring met het behandelen van neurologische aandoeningen. Ons bewezen behandeltraject bevordert het verminderen van de klachten die je overhoudt als gevolg neurologische aandoeningen. Wij geven je uitleg over het beloop van de klachten, en hoe je het beste met deze klachten om kunt gaan. Samen met jou stelt de fysiotherapeut een plan op om je klachten zoveel mogelijk te verminderen. Naast het geven van advies kan de behandeling bestaan uit mobilisatie, het losmaken van de spieren en oefentherapie om uw fysieke capaciteit te verbeteren.

Heb je last van neurologische aandoeningen? Neem contact met ons op of maak direct een afspraak zodat wij er samen voor kunnen zorgen dat je met zo min mogelijk klachten door het leven gaat.