Schouderpijn

Ruim dertig procent van de Nederlandse bevolking geeft wel eens aan last te hebben van schouderpijn. Bij 30 van de 100 mensen gaan de klachten binnen 6 weken vanzelf weg. In sommige gevallen kan het echter wel een half jaar tot een jaar duren voordat zij van de klachten af zijn. Bij schouderklachten is het belangrijk om in beweging te blijven, als u dit niet doet kunt u last krijgen van een frozen shoulder. Zorg er natuurlijk wel voor dat u binnen de pijngrens blijft en hier niet overheen gaat.

De duur van schouderpijn en het herstel hiervan is afhankelijk van de klachten. Daarom is het goed om te weten wat voor type schouderpijn u voelt:

• Pijn die plotseling of geleidelijk is ontstaan;
• Continue pijn in uw schouder (pijn die altijd aanwezig is);
• Pijn tijdens beweging;
• Pijn die uitstraalt naar de schouder.

Wat zijn de oorzaken van schouderpijn?

Er zijn meerdere oorzaken waardoor u klachten aan uw schouder kan krijgen. Hieronder zijn de veelvoorkomende oorzaken van schouderpijn:

• Veel in één houding zitten, bijvoorbeeld met een kantoorbaan of veel autorijden;
• Uw slaappositie;
• Arthrose: slijtage van het schoudergewricht;
• Een val of botsing;
• Frozen Shoulder;

Wat kunnen wij voor u betekenen?

Binnen Richard Smith fysiotherapie hebben wij veel ervaring met schouderklachten. Een combinatie van fysiotherapie en eventuele manuele therapie bevorderd het herstel van schouderklachten. Wij geven u uitleg over het beloop van de klachten, en hoe u hier het beste mee om kunt gaan. Samen met u stelt de fysiotherapeut een plan op om zo snel mogelijk van de pijn in de schouder af te komen. Naast het geven van adviezen kan de behandeling bestaan uit oefentherapie en/of het losmaken van de spieren en gewrichten rondom de schouder.

Heeft u schouderpijn? Neem contact met ons op of maak direct een afspraak zodat wij er samen voor kunnen zorgen dat u zonder schouderpijn door het leven gaat.