Rugklachten

Pijn in de bovenrug komt over het algemeen minder vaak voor dan lage rugklachten. Dit komt doordat men de bovenrug minder belast dan de onderrug.

Bij Richard Smith Fysiotherapie zien wij veel mensen met hoge rugklachten die zijn ontstaan door bijvoorbeeld een verkeerde houding (zittende houding op werk/kantoorbaan), een trauma, spanning of stress.

Wat zijn rugklachten?

Hoge rugklachten en rugpijn ontstaan in de meeste gevallen geleidelijk. De meest voorkomende oorzaken zijn het niet goed kunnen functioneren van de gewrichten. Er zijn verschillende manieren hoe rugklachten zich kunnen uiten. De pijn kan continue zijn, maar de pijn kan ook alleen opkomen als u bepaalde bewegingen maakt.

Veel voorkomende symptomen van hoge rugklachten kunnen zijn:

• Dof of kloppend gevoel;
• Scherpe of (erin) schietende pijn;
• Stijfheid (kan in de gehele bovenrug);
• Hoofdpijn;
• Problemen met ademhaling

Wat kunnen wij voor u betekenen?

Binnen Richard Smith fysiotherapie hebben wij veel ervaring met rugklachten. Een combinatie van fysiotherapie en eventuele manuele therapie bevorderd het herstel van rugklachten. Wij geven u uitleg over het beloop van de klachten, en hoe u hier het beste mee om kunt gaan. Samen met u stelt de fysiotherapeut een plan op om zo snel mogelijk van de rugklachten af te komen. Naast het geven van adviezen kan de behandeling bestaan uit oefentherapie en/of het losmaken van de spieren en gewrichten in de rug.

Heeft u rugklachten? Neem contact met ons op of maak direct een afspraak zodat wij er samen voor kunnen zorgen dat u zonder rugklachten door het leven gaat.