De voordelen van EPTE therapie

Deel op Twitter
Deel op LinkedIn
Deel op Pinterest

EPTE therapie is een behandelmethode voor langdurige en slecht herstellende peesklachten. EPTE staat voor Echogeleide Percutane Electrolyse. Deze nieuwe therapie is ontwikkeld in Spanje en wordt vaak toegepast bij slecht herstellend letsel. EPTE-therapie brengt meerdere voordelen met zich mee.

Hoe gaat EPTE therapie in zijn werk?

Bij EPTE therapie wordt er contactgel aangebracht op de behandelplek. De fysiotherapeut kan met behulp van echografie nauwkeurig zien waar het dunne naaldje geprikt moet worden.

De plek waar geprikt wordt, wordt eerst gedesinfecteerd. Vervolgens wordt er met het EPTE apparaat gedurende 1 tot 2 minuten een hele lichte elektrische stroom toegediend. Hierdoor worden er een aantal reacties in gang gezet die het herstel bevorderen.

De voordelen van EPTE therapie

• Behandeling zonder medicatie of operaties;
• Directe behandeling op de locatie van het letsel, nauwkeuring onder echografische controle;
• Korte behandeling van 1 tot 2 minuten;
• Nagenoeg pijnvrije behandeling;
• In de meeste gevallen hebben patiënten na 4 tot 6 behandeling al duidelijke pijnvermindering of volledig pijnvrij letsel.

Mogelijke bijwerkingen

• Je kan gedurende 1 tot 2 dagen een beurs gevoel ervaren, dit is een normale na-reactie;
• Het is mogelijk dat je na de behandeling wat vermoeid bent, meer moet plassen en de darmen gestimuleerd worden.

Deze bijwerkingen komen meestal niet voor. Het ligt vaak aan de aard van de klacht, de hevigheid van de klacht en de plek op het lichaam waar de behandeling plaatsvindt. Indien deze nadelen toch voorkomen is er geen reden om je zorgen te maken. Het zijn normale bijwerkingen die vanzelf weer overgaan.

Wat kan Richard Smith Fysiotherapie voor jou betekenen?

Bij Richard Smith Fysiotherapie hebben wij veel ervaring met EPTE therapie. Wil je meer weten over EPTE therapie? Neem contact met ons op of maak direct een afspraak.

nl_NLDutch